10255,44%-0,13
32,21% -0,10
34,70% -0,28
2445,59% 0,55
3950,05% 1,88
Elmer Wheeler tarafından 1940'larda yapılan Marshmallow Deneyi, kendilerine verilen tek bir marshmallowu hemen yemek yerine biraz bekleyerek ikinci bir marshmallow kazanıp kazanamayacaklarını test etmek için yapılan bir psikolojik deneydir.
Marshmallow Deneyi, özellikle psikoloji ve davranış bilimleri gibi alanlarda oldukça popüler bir deneydir. Bu deney, kişiyi kalıcı olarak tatmin etme isteği ve daha büyük bir başarıya ulaşmak için ertelemeyi seçme isteği arasındaki çekişmeyi gösterme açısından oldukça ilginçtir.
Elmer Wheeler tarafından 1940'larda yapılan Marshmallow Deneyi, daha sonra Stanford Üniversitesi'nden Walter Mischel tarafından tekrarlanan ve popüler bir deney haline geldi. Deney, Avrupalılar tek bir hatmi hemen yemek yerine bekleyerek ikinci bir hatmi kazanıp kazanamayacaklarını test etmek için yapılmıştır. Deney sonuçları, bireylerin elde ettiklerinin anında tatmin edilmesi yerine beklemeyi seçemediğini ve ardından ikinci marshmallowu kazanamadığını.
Marshmallow Deneyi, özellikle öğrenme, motivasyon ve öz-denetim gibi alanlarda bölmeler yapmak için kullanılmaktadır. Bu deney, insanların doğasında yatay olan anlık tatmin arzusu ile daha büyük bir sonuca ulaşmak için ertelemeyi seçme arzusu arasındaki çekişmeyi gösterir. Bu, insanın yaşamında daha büyük bir arzuya ulaşmak için ertelemeyi nasıl geliştirebileceği ve bu kullanımı nasıl kullanma konusunda ipuçları verir.
Deney, Stanford Üniversitesi'nden Walter Mischel tarafından 1960'larda tekrarlanmış ve daha sonra popüler bir deney haline gelmiştir. Deney, bir grup 4 ila 6 yaş arası oyunlar tek bir hatmi verildikten sonra, eğer 15 dakika boyunca yemezlerse ikinci bir hatmi galiplerini söyler. Deney sonuçları, bireylerin getirdiğinin anında marshmallowu yemek yerine beklemeyi seçmediğini ve kısmen ikinci marshmallowu kazanamadığını söyledi.
Deney, ötelenmiş tatmin konseptini (ya da ötelenmiş ölçüm konseptini) aydınlatmak için kullanılmaktadır. Bu kavram, kişiye ulaşmak yerine daha büyük bir ödül veya tatmine ulaşmak için ertelediği bir davranışı ifade eder. Marshmallow Deneyi, özellikle öğrenme, motivasyon ve öz-denetim gibi alanlarda bölmeler yapmak için kullanılmaktadır.
Marshmallow Deneyi, insanların doğasında, anında olan tatmin arzusu ile daha büyük bir ödüle ulaşmak için ertelemeyi seçme arzusu arasındaki çekişmeyi gösterir. Bu, insanın yaşamında daha büyük bir arzuya ulaşmak için ertelemeyi nasıl geliştirebileceği ve bu kullanımı nasıl kullanma konusunda ipuçları verir.